1. Generelle oplysninger
Virksomhedsnavn: Tagrendo ApS
Adresse: Askelundsvej 15, 3250 Gilleleje
CVR-nummer: 42055069
Telefon: 70 60 80 42
E-mail: hej@tagrendo.dk
2. Tjenesteydelser
Vi tilbyder professionel tagrenderensning og fjernelse af mos og affald fra flade tage – med det formål at lede vand væk og beskytte bygninger mod fugt og vandskader.
Vores fokus er at holde bygninger sunde ved at sikre effektiv vandafledning.
Tjenester omfatter:
– Sugning af blade og affald i tagrender
– Sugning fra toppen i nedløbsrør
– Rensning af sandfangsbrønde og nedløbsbrønde
– Fjernelse af blade og mos på flade tage
3. Kundens ansvar – adgang og tilgængelighed
– Kunden skal sikre fri adgang til tagrender, nedløb og sandfang på den aftalte dag.
– Hvis der er lås, port eller anden adgangsbegrænsning, skal dette meddeles på forhånd.
– Kan arbejdet ikke udføres pga. manglende adgang, faktureres 50% af den aftalte opgavepris som fremmødegebyr.
4. Arbejde uden kundens tilstedeværelse
– Priserne er baseret på, at arbejdet kan udføres uden kundens tilstedeværelse og inden for normal arbejdstid (mandag til fredag kl. 7–16).
– Ønskes fremmøde, weekendtid eller særlige tidsrum, kan der pålægges tillæg.
5. Abonnement
– Ingen binding – abonnement kan opsiges med én måneds varsel.
– Vi servicerer efter aftalt interval (typisk 1-2 gange årligt).
6. Bestilling
Bookinger kan ske via telefon, e-mail, sociale medier eller online formular.
7. Priser
– Priser til private er inkl. moms.
– Priser til erhverv er ekskl. moms.
– Rensning af sandfang: 350 kr. inkl. moms / 280 kr. ekskl. moms.
– Ved ekstraordinære forhold kan prisen justeres.
8. Betaling
– Faktura fremsendes efter udført arbejde.
– Betaling via MobilePay eller bankoverførsel.
– Betaling skal ske inden for 8 dage.
9. Afbestilling
– Afbestilling senest 24 timer før.
– Ved senere aflysning faktureres 50% af den aftalte pris.
10. Udvidet ansvar og tillæg for ekstra arbejde
– Standardrensning omfatter sugning i tagrender og fra toppen i nedløbsrør.
– Ved propper, alger, skader eller behov for manuel afmontering af nedløb, kan der forekomme tillæg.
11. Sikkerhed og udstyr
– Vi arbejder primært fra jorden med specialudstyr.
– Brug af stiger, stillads eller særligt sikkerhedsudstyr kan forekomme og vurderes efter forholdene.
12. Reklamation
– Eventuelle fejl eller mangler skal meldes skriftligt senest 7 dage efter arbejdet er udført.
– Herefter anses opgaven for godkendt.
13. Lovvalg og værneting
Enhver tvist afgøres efter dansk ret med værneting ved Retten i Helsingør.
14. Force majeure
Vi forbeholder os retten til at aflyse eller udskyde en aftale ved uforudsete hændelser som f.eks. uvejr, sygdom, teknisk svigt eller lignende forhold, som ligger uden for vores kontrol. Kunden kan ikke kræve erstatning i sådanne tilfælde.
15. Foto- og dokumentation
Vi laver altid fotodokumentation og udarbejder en kondenseret rapport efter endt opgave.
Ønskes en udvidet rapport med ekstra gennemgang og kommentarer, koster dette 1.500 kr. inkl. moms.
16. Miljø og affaldshåndtering
Organisk affald som blade og mos fra tagrender og sandfang bortskaffes efter gældende regler og med hensyn til miljøet. Kunden kan frabede sig bortskaffelse ved at meddele dette ved booking.
17. Tilbud og rabatter
Tilbud, herunder nabo- eller områderabatter, forudsætter samlet bestilling og udførelse på samme dag. Rabatter gives ikke med tilbagevirkende kraft og kun efter skriftlig aftale.
18. Gyldighed af tilbud
Skriftlige tilbud er gyldige i 14 dage fra afsendelsesdato, medmindre andet fremgår.